Home Reisverslag Denemarken REISVERSLAG DENEMARKEN & ZWEDEN 2019 DEEL 1

REISVERSLAG DENEMARKEN & ZWEDEN 2019 DEEL 1

door GewoonKamperen

VAKANTIEVERSLAG ❤️ DENEMARKEN & ZWEDEN 2019 DEEL 1

In juli 2019 ging de familie voor het eerst met de caravan naar Denemarken en Zweden. In maart hebben we na lang wikken en wegen in Noord-Brabant een Adria Adora aangeschaft. (Achteraf hadden we dat 10 jaar eerder moeten doen, maar ja…) Als voorbereiding hadden we al een paar keer proef gekampeerd op diverse plaatsen in Nederland. Voor ons was alles helemaal nieuw. Wel een keer in een tent geslapen maar dat was het dan ook wel.

Woensdag 31 juli 2019 was het zover. Dinsdagavond nog even de caravan uit de stalling gehaald en tegenover ons huis geparkeerd, wel zo handig. Het huis stond vol met boodschappentassen. Caravan ingepakt, fietsen op de caravan vastgemaakt en auto vol gestopt met veel te veel boodschappen (frisdrank, melk, blikjes, flesjes, etc.). Want Zweden is heel duur werd ons gezegd! Dat viel wel mee.

DAG 1 Zoetermeer – Padenstedt, Duitsland (547 km)

Eindelijk was het moment daar. Om 06.00 uur stapte we in de auto en vertrokken we met onze caravan naar de overnachtingscamping in Duitsland: Campingplatz Forellensee in Padenstedt in Noord Duitsland. Het oorspronkelijke plan was om vanaf Zoetermeer naar Kiel te rijden om daar de boot te nemen naar Göteborg. Maar om nou op de eerste dag van je vakantie te gaan stressen om een boot te halen / missen leek ons geen relaxt begin.

We waren gewaarschuwd voor lange files bij Bremen en Hamburg. Bij Bremen konden we gelukkig doorrijden en bij Hamburg hadden we maar 20 min vertraging, lucky us!

Veel eerder dan verwacht waren we op onze eerste bestemming. De slagboom dicht, receptie dicht, niemand te zien. Tja, we waren pas welkom vanaf 15.00 uur. Tot onze grote opluchting konden wij iemand bellen en mochten we na betalen toch een plek uitzoeken aan het einde van de camping direct langs de snelweg. Mijn eerste gedachte was: Ik doe geen oog dicht vannacht. Toch heerlijk geslapen. In Duitsland zijn de geluidswallen goed!

Toen we op de camping aankwamen was het bewolkt en begon het te regenen maar de temperatuur was goed. Het klaarde snel op en langzaam begon de zon weer te schijnen. Heerlijk even zwemmen in het meer op de camping.

Sfeerimpressie camping Forellensee, Padenstedt

Aangezien we camping Forellensee last minute hadden geboekt, hadden we geen verwachtingen. We hadden puur gekeken naar de ligging ten opzichte van de snelweg en de afstand van onze woonplaats. Deze camping is ons prima bevallen. We werden er vriendelijk ontvangen, de standplaatsen waren groot en het sanitair was echt super. Nog nooit zo mooi gezien. En als toetje een prachtig meer om te zwemmen en vissen.

DAG 2: donderdag 2 aug 2019: Padenstedt – Billund, Denemarken (228 km)

De volgende morgen hadden we geen haast om te vertrekken. We hoefde maar slechts drie uur te rijden. Eerst nog een bezoekje aan een outlet. Op 10 minuten rijden van de camping ligt in Neumünster McArthurGlen designer outlet. Voor alle shop fans een must om even te bezoeken. Onze bestemming vandaag: Legoland in Billund. Rond 12 uur vertrokken we voor deze korte trip naar Legoland Billund. Als je toch in Denemarken bent dan mag een bezoek aan Legoland niet ontbreken.

In de namiddag kwamen we aan bij camping LEGOLAND Holiday Village. Een grote camping / vakantiepark op loopafstand van attractiepark Legoland Billund. Prima voor een aantal dagen als je naar Legoland gaat. Sanitair was prima. Leuk om te zien dat je op diverse campings in Denemarken speciale ruimtes hebt waar je kan koken en eten. Wel zo handig als je met de tent op vakantie gaat.

Korte sfeerimpressie Legoland Holiday Village, Billund

DAG 3: vrijdag 3 aug 2019 Bezoek Legoland Billund

Nadat we al in Florida Legoland hadden gezocht en dit ons goed was bevallen wilde we ook graag Legoland Billund bezoeken. Tickets hadden we al online gekocht in de hoop dat dat tijd zou schelen. Dus niet, gewoon allemaal in dezelfde rij. Het concept Legoland is overal min of meer hetzelfde. In Amerika is het allemaal iets groter en had je een mooi waterpark.

DAG 4 zaterdag 4 aug 2019 dag 2 bezoek Legoland Billund

Aangezien we een twee dagen pas hadden gekocht, gingen we zaterdag op herhaling. Ik moet je eerlijk bekennen dat één dag eigenlijk wel genoeg was. Bij de ingangen stonden lange rijen. Wat wil je ook zaterdag, hoogseizoen en prima weer. Wel hebben ons prima vermaakt. Tijdens de lunch snel naar de attracties waar je graag in wil, scheelt toch wat wachttijd!

In de namiddag hoorde we vlakbij de camping het Nederlandse volkslied spelen. In de buurt van de camping bleek een paarden renbaan te liggen. We zijn nog even gaan kijken en hebben de laatste kinderwedstrijd nog meegekregen en daarna even nog wat boodschappen gedaan bij een supermarkt in de buurt en getankt.

Dag 5 zondag 5 aug 2019: Billund – Hillerod (287km)

Zondagochtend ging onze reis verder naar camping Hillerød. Deze camping ligt op 40 min rijden boven Kopenhagen. We hadden deze camping uitgekozen vanwege de goede recensies en de goede ligging ten opzichte van Kopenhagen. Zaterdagavond hadden we de fietsen al op de Thule gedaan en onze spullen opgeruimd. Gelukkig hoefde we maar drie uur te rijden. We moesten wel over twee bruggen. Gelukkig stond er weinig wind en was de afstand prima te doen.

Toen we aankwamen op de camping werden we op een parkeerplaats verwelkomt door een aardige man die ons vriendelijk verzocht onze auto en caravan op een bepaalde plaats neer te zetten. Hij was een ex piloot die nu tot het meubilair van de camping behoorde en alle gasten vriendelijk te woord stond. Camping Hillerød is een 3 sterren stadscamping. Ik wist niet wat ik daarvan moest verwachten.

Sfeerimpressie camping Hillerød & video impressie camping Hillerød

Bij het inchecken kwamen we erachter dat de camping werd gerund door een vriendelijke Deense dame Annette en een Nederlandse heer Taco. We moesten even wachten op Annette want die was even met andere gasten bezig. Annette kwam aanrijden met een golfkarretje, heette ons van harte welkom en vroeg ons in te stappen. Ze liet ons een aantal vrije standplaatsen op de camping zien. Kies maar uit welke jullie willen hebben, werd ons gezegd. Das fijn binnenkomen, je voelt je meteen welkom. We hadden al snel een mooi plekje gevonden.

De camping bestaat uit een aantal open velden. De standplaatsen zijn prima van afmeting. Daarnaast zijn er stuga’s en luxere huisjes die je kunt huren. Op de camping merkte je meteen dat er een goede sfeer hing. We hadden de camping voor drie nachten geboekt. Nadat we de caravan hadden ‘opgetuigd’ gingen we uiteraard de camping verkennen. Het viel ons meteen op dat er overal op de camping prachtige planten, struiken en palmen stonden. Je waande je bijna aan de Italiaans Rivièra. Zo gezellig, zo sfeervol gedaan!

De camping heeft een geweldige gemeenschappelijke keuken en je mag alles wat er staat gratis gebruiken (pannen, bestek, etc.). Als dat geen topservice is dan weet ik het niet meer. Gezellig koken, kletsen en binnen of buiten afwassen met mede-kampeerders.

Op het buitenterras staan tussen de bloemen en palmen allemaal houten tafels waar je gezellig kan eten of wat kunt drinken. Als het schemer wordt krijgt de camping nog meer sfeer en worden er fakkels aangestoken. De volgende dag staat Kopenhagen op het programma. De fietsen staan al klaar en vanaf de camping is het maar een paar minuten fietsen naar het station.

ANWB Camping – Zoek en boek meer dan 9000 campings in 27 landen

Goedkoop camper / caravan huren

Wil je graag naar Denenmarken / Zweden op vakantie maar heb je geen camper of caravan? Huur dan makkelijk een caravan of camper van een particulier!

GOEDKOOP MET DE BOOT NAAR ZWEDEN

LEES VERDER IN DEEL 2 OVER ONZE VAKANTIE IN DENEMARKEN & ZWEDEN 2019: REISVERSLAG DENEMARKEN & ZWEDEN 2019 DEEL 2 ❤️ GewoonKamperen.nl

LEES OOK DEEL 3 KAMPEERVAKANTIE IN DENENMARKEN & ZWEDEN: REISVERSLAG DENEMARKEN & ZWEDEN 2019 DEEL 3 ❤️GewoonKamperen.nl

NIEUW: KAMPEREN IN DENEMARKEN ZOMERVAKANTIE 2022: Kamperen Denemarken, zomervakantie 2022 ❤️ GewoonKamperen.nl

Andere interesseante blogs gewoon kamperen