Home Vakantie Dubai Reisverslag vakantie Dubai februari 2020

door Reinoud

Vakantie in Dubai / winterzon in Dubai

Kijk op de No.1: goedkope Dubai vakantie: goedkoopdubai.nl

It’s Dubai Time! Een jaar hadden geleden hadden we al tickets naar Dubai geboekt tijdens de KLM werelddealweken. In Nederland was het bij vertrek in februari slecht weer dus kwam een trip naar zon op het juiste moment.

Rond een uur of 11 reden we richting Schiphol. Onderweg geen file. Ook bij de KLM balie waren we snel aan de beurt. Nu moesten we nog even door de douane. Op Schiphol moet je een beetje geluk hebben dat er voldoende douane personeel aanwezig is. We hadden geluk. Stap 1 was gezet. Aangezien je nooit weet hoe lang alles duurt, bouwen we altijd een marge in. Nu moesten we wachten tot het vliegtuig zou vertrekken.

Met 10 minuten vertraging vertrokken we met een speciale gekleurde KLM Boeing 777-300 naar Dubai. Het vliegtuig zat helemaal vol. Onderweg mijzelf vermaakt met twee films: Penoza en Off the menu. Toen we uit het vliegtuig kwamen voelde je de warme lucht toen we het vliegtuig uitkwamen. Het was nog 23 graden. Heerlijk! Op het vliegveld van Dubai was het rustig. Het was ook 3 uur later. Bij de douane waren alle hokjes bezet. We waren snel aan de beurt. Tip! Vergeet op de luchthaven niet je roaming uit te zetten. De meeste hotels hebben gratis Wifi!

Met een taxi reden we binnen 10 minuten naar onze vakantie accommodatie: Pullman Dubai Creek City Centre Residences. Een mooi aparthotel in de wijk Deira bij een groot winkelcentrum. Bij aankomst werden we vriendelijke ontvangen en kregen we een welkomstdrankje. Ondertussen werd onze bagage al naar de naar de kamer gebracht. We hadden gekozen voor een studio met een volledige keuken. Alles zag er netjes uit. Volledig ingerichte keuken met een grote koelkast, vaatwasser, wasmachine, airco, prima badkamer met grote handdoeken. Voor ons een groot tweepersoonsbed en voor onze zoon een bankbed.

Booking.com

De volgende morgen werden we laat wakker. Gelukkig hadden we de wekker gezet want het ontbijt was tot half 11. (Nederlandse tijd half 8) Via het zwembad liepen wij naar het Pullman hotel voor het ontbijt. Naast een grote ontbijtruimte hadden ze ook een dakterras. We waren de enige die buiten gingen zitten. Na zo veel regen in Nederland wilde we elke zonnestraal pakken. Vandaag hadden we een relaxdag. Alles in de 2de versnelling.

Na het heerlijke ontbijt liepen we via de parkeergarage naar het winkelcentrum. Bij een mega grote Carrefour haalde we onze eerste boodschappen. Broodjes, beleg, water, frisdrank, etc. In deze supermarkt kijk je echt je ogen uit. Zoveel lekkere producten en mega aanbiedingen. Toen wij er waren, hadden ze een speciale Snicker aanbieding. Vijf grote snickers voor 5 dirham (1,25 euro).

Na een korte ronde door het grote winkelcentrum gingen we snel naar het zwembad. Maar eerst even op de hotelkamer goed insmeren met factor 50. Niet doen is geen optie! Russen vergeten altijd te smeren!

Op de 8ste verdieping van het hotel lag het verwarmde zwembad (30 graden). De zon scheen en er stond weinig wind. We waren op zoek naar een plekje bij het zwembad zoeken en meteen kwam er iemand naar ons toe om de handdoeken op de bedjes te leggen. Op de achtergrond hoorde je relaxte muziek.

Vanaf het zwembad had je een mooi uitzicht op de omgeving. Overal op het terras staan mooie palmen. Het is niet zo moeilijk om hier meteen een vakantiegevoel te krijgen!

’s Avonds gingen we terug naar de Carrefour. Ze hebben daar ook een goede Carrefour food 2 go waar ze verse pizza’s bereiden. Voor de prijs hoef je het niet te laten. Een pizza kost rond de 5 euro. Op 5 minuten lopen ligt een mooi parkje. Daar eten we onze pizza op. Overal zagen we grote families in het gras zitten. Het was een gezellige bedoeling hier.

De volgende morgen gingen we na het ontbijt na Dubai Miracle garden. Het zou namelijk een semi bewolkte dag worden. Achteraf bleek dat mee / tegen te vallen. Het was warm en wel zonnig!

Vanaf ons hotel reden we met de taxi in 30 minuten naar deze prachtige bloementuin. Achteraf kom je erachter dat de taxi op de heenweg een omweg heeft genomen! Tip! Kijk in het hotel even op je telefoon / IPad waar je naartoe moet. (de route) Als je het niet vertrouwd en je genaaid wordt, maak dan een foto van het taxinummer. Je kan een klacht indienen. Ze krijgen dan een waarschuwing en een boete! De meeste taxi’s rijden je via het snelste route naar je bestemming. Ze hebben niet zoals in Nederland een navigatie maar navigeren met hun telefoon als ze het niet meer weten. Voordeel is dat een taxi in Dubai veel minder kost dan in Nederland. Door de hele stad kom je ze tegen. Bij veel hotels staan ook duurdere auto’s (niet ruimer). Niet doen. Zijn veel duurder.

Twee jaar geleden waren we ook in dit prachtige park geweest. Toen lag het in de Middle of Nowhere. Nu werd er in de semi woestijn een hele stad gebouwd. Overal zag je hoge gebouwen; een groot ziekenhuis en wederom een mega Carrefour. Een apart gezicht. De taxichauffeur vertelde ons dat je in het achterland van Dubai een groot appartement kon huren voor 40.000 dirham (10.000 euro per jaar).

Overal in Dubai wordt er gebouwd. Het ene gebouw nog mooier dan het andere. Er wordt hier 24 uur per dag gewerkt. Dubai maakt zich klaar voor de EXPO 2020. Alles moet je verzorgd uitzien. Er is hier zoveel geld. Iedereen wil in Dubai investeren.

Het park was flink verandert. Bij de ingang keken verschillende Disney figuren ons al aan. Het was niet druk. Het werd wel steeds heter. Wat een omschakeling van 5 graden op Schiphol naar 29 graden in Dubai. Gelukkig hadden we voldoende water en zonnebrand bij ons. Geen overbodige luxe hier! Het was wederom een feest om hier rond te lopen. Zoveel mooie bloemen. Dit kost veel water om deze creaties mooi te houden. Halverwege onze wandeling was het tijd voor een ijsje. Even in de schaduw een break. Eind van de middag was de koek op. Snel naar het zwembad om af te koelen.

De volgende morgen gingen we naar het prachtige strand La Mer van Meraas. Het is eigenlijk meer dan een strand. Het is eigenlijk een uitgaansgebied met twee mooie stranden, winkels en een groot aanbod restaurants. Over alles is nagedacht. Op het strand kan je bedden huren maar dat hoeft niet.

Het strand zag er verzorgd uit. Mooi, wit zand. Het was niet druk. Je had de ruimte. Direct aan het strand heb je betaalde en gratis douches, toiletten en omkleedruimtes. Alles prima geregeld. Overal houden security mensen alles in de gaten. Ook zijn er life guards die een oogje in het zeil houden.

Na een verwarmd zwembad was de zee wel koud. Dat is ook niet zo vreemd. Het is ook winter in Dubai. Ik had mijn zoon beloofd te gaan zwemmen en dus moest ik eraan geloven. Geen straf hoor!

Halverwege de middag ( 3 uur tijdsverschil) kregen we trek en gingen we bij PF Chang’s lunchen. Mijn vrouw had bij deze keten eerder gegeten. We bestelde een Noodle gerecht met kip en verse groenten. Het eten was zo lekker. Dit restaurant is echt een aanrader. (Het restaurant ligt aan rechterkant bij de ingang van La Mer, tegenover de taxi standplaats) Na de lunch bleek het al half 5 te zijn. Tijd om terug te gaan naar het hotel.

Na een duik in het zwembad gingen we naar de vijfde editie van Dubai Garden Glow. Een prachtige tuin met verlichte objecten. Ze hadden dit seizoen flink uitgepakt. Alles was vernieuwd. De temperatuur was nog prima. Een leuke excursie voor jong en oud. Je wilt overal foto’s van maken.

De volgende morgen was het al ’s ochtends al warm. We gingen vandaag de hele dag naar het Laguna waterpark bij La Mer beach. Voor 100 dirham (25 euro) per persoon had je een dagkaart inclusief onbeperkt eten. (pizza, pasta, hamburger en de keuze uit diverse frisdranken).

Het was heerlijk rustig. Bij de ingang vroegen ze waar we vandaan kwamen. Er was nog één Nederlandse familie en of we allemaal tegelijkertijd kwamen. Snel zochten we een plek in de schaduw. Naast de gebruikelijk glijbanen waar ik nooit in ga hadden ze een flowrider. Je kon op een surfplankje een kunstmatig golf proberen te bedwingen.

Voor mij persoonlijk was de infinity pool de No.1 attractie van die dag. Een prachtig verwarmd zwembad (33 graden) met uitzicht op de baai. Heerlijk relaxt. Door het park zag je overal mensen met eten lopen. Aan het einde van de middag begon het te waaien. Tijd om naar ‘huis’ te gaan.

GOEDKOPE DUBAI EXCURSIES ONLINE BOEKEN

Na nog een plons in ‘ons’ eigen zwembad gingen we met de taxi naar de Gold Souk in een ander gedeelte van Deira. Mijn zoon en ik wilde eigenlijk helemaal niet maar hadden beloofd mee te gaan.

Onze taxi chauffeur maakte natuurlijk weer om omweg. Uiteindelijk moesten we nog 7 minuten lopen naar de markt. Meteen werden we door diverse verkopers aangesproken of we geen ‘Nice watch’ wilde kopen! Op gevoel liepen we door smalle straatjes kwamen we uiteindelijk bij de Gold Souk uit. Een gebied met alleen maar juweliers. Het was er mega druk. Goud, goud en nog een goud!

Leuk om een keer gezien te hebben. We hebben niets gekocht. Je kon niet rustig even kijken. Onze zoon had het helemaal gehad met de drukte en wilde terug. Vanuit de haven, waar de Abra’s de rivier overstaken hebben we een taxi genomen. Uiteraard was de terugrit een stuk goedkoper.

Ons hotel had een buiten tennisbaan. We hadden onze rackets meegenomen. Alleen ’s ochtends vroeg kon je tennissen in de schaduw. Een uur later was het veel te heet. Mijn vrouw ging een uur met mijn zoon tennissen en ik ging naar het zwembad. Het was zo vroeg dat er nog niemand bij het zwembad lag. Kon zo verder slapen.

Na een uitgebreid ontbijt gingen we nog een keer naar het strand. Dit keer hadden we ons eigen strandtentje meegenomen. De Life Guard keek wel vreemd op. We mochten deze alleen aan de zijkant van de baai opzetten. De zon scheen volop. Om ons heen lagen er divers mensen volop in de zon te bakken maar waren wel rood. In de schaduw van ons tentje was het goed vol te houden. Alle credits aan mijn vrouw die deze had meegenomen!

Halverwege de middag was het weer tijd voor een lunchbreak. Dit keer wilde we eerst het ‘nieuwe’ gedeelte van La Mer verkennen en daar gaan lunchen. Bij La Mer heb je zoveel verschillende keukens dat het nog moeilijk is om een keuze te maken.

Uiteindelijk kwamen we uit bij Texas Roadhouse. (Toch een beetje Amerika in Dubai). Ze hadden een speciale lunchkaart. De mannen gingen voor een Burger & fries en moeders voor de salade. Vooraf wilde ik wel onion rings. Ze hadden onion patels. (geen uienringen maar gefrituurde uienstukjes)

Vanaf het terras van het restaurant keek je op het strand. Er stond een licht windje en de zon scheen volop. Het was het daar goed vol te houden en dat tijdens de winterperiode in Dubai. Op 6 uur vliegen was het gewoon zomers.

De volgende dag moesten we onze koffers alweer inpakken. Om 2 uur ’s nachts zouden we vertrekken. De avond van tevoren hadden we nog even bij de receptie gevraagd wanneer we moesten uitchecken. Dat bleek pas donderdag te zijn. We konden dus rustig in onze kamer blijven tot we naar het vliegveld moesten gaan. (10 minuten met de taxi = 16 Dirham)

Booking.com

Na het ontbijt op het buitenterras gingen we naar de Dubai City Walk. Een groots opgezet winkelcentra in Dubai met veel restaurants, winkels (60).

Na een korte wandeling langs wat winkels hadden we bij de supermarkt Spinneys wat te eten gekocht. Het was geen tijd om te shoppen, veel te heet. We besloten nog even naar het strand te gaan om af te koelen. We liepen door verschillende wijken van Dubai. Erg leuk om te zien. Vlakbij het strand werden de huizen steeds groter. Ik heb nog nooit zoveel Range Rovers gezien. De familieauto voor de Emirati. Onderweg kwamen we nog vele andere luxe auto’s tegen. Heel gewoon hier! De auto’s zijn ook veel goedkoper in Dubai.

Het was heerlijk om nog even te zwemmen en nog wat zonnestralen te pakken voordat we weer naar Nederland terug moesten. We hadden ook geen zin om nog naar een nieuw restaurant te zoeken en gingen nog een keer terug naar Texas Roadhouse. Nu geen hamburger maar een salade.

Over een paar uur moesten we naar het vliegveld. Onze vlucht zou om 2 uur ’s nachts vertrekken. In het hotel besloten we toch nog even te gaan zwemmen. Om kwart voor 11 vertrokken we naar de luchthaven. Met een treintje gingen we naar terminal 1. Bij het inchecken stond geen rij en ook bij douane konden we bijna zo doorlopen. Nu begon het wachten. Precies op tijd vertrok ons KLM vliegtuig naar Schiphol. Op naar huis.

Goedkoop overnachten in Dubai (goedkoop vakantie vieren in Dubai)

Ben je nog op zoek naar een goedkope Dubai vakantie? Kijk dan op de No.1 goedkoopdubai.nl vakantie website: GOEDKOOP DUBAI (Grootste aanbod goedkope Dubai pakketreizen, All inclusive Dubai vakanties, goedkope Dubai hotels, Dubai appartementen, goedkope Dubai vliegtickets, autoverhuurders Dubai, goedkope online excursies boeken, goedkope aparthotels Dubai, goedkope stedentrips Dubai)

Ga wijs voor de beste prijs op reis!

Booking.com

Overzicht voordelige hotels in Dubai (Bekijk het grootste aanbod Dubai hotels)

In onderstaande hotels heb ik zelf geslapen en zijn goed bevallen!

Luxe hotel in Dubai. Klik op: Grand Hyatt Dubai

Goed en voordelig (familie) hotel. Klik op: Rove hotel City Center

Hotel vlakbij Dubai Marina. Klik op: Pullman Dubai Jumeirah Lakes Towers

ALL INCLUSIVE AUTO HUREN DUBAI

Wil je zorgeloos een auto huren in Dubai en heb je geen zin nare verrassingen achteraf (bijvoorbeeld bijbetalen voor extra kilometers of schade aan de auto) en wil je een all-inclusive auto huren? Kies dan voor de All-in autohuurformule van Sunny Cars!

All-inclusive autohuur volgens Sunny Cars

GOEDKOPE VLIEGTICKETS DUBAI / GOEDKOPE VLUCHT DUBAI

Ben je op zoek naar een goedkoop vliegticket naar Dubai? Vergelijk de laagste ticketprijzen en boek makkelijk en veilig online!

ONLINE DUBAI REISGIDSEN KOPEN

Booking.com

Goedkope online tickets boeken voor Dubai attracties