Home Overige landen Reisverslag Curaçao december 2022 deel 2

Reisverslag Curaçao december 2022 deel 2

door Reinoud

Het was nog steeds tweede kerstdag. We hadden net het Shete Boka national park bezocht. Het was rond lunchtijd. Het idee was om in het Noorden van het eiland te blijven en daar naar een mooi strand te gaan.

Playa Piskadero, Curaçao

Na ongeveer 10 minuten rijden kwamen we bij een klein strand. Alle parkeerplaatsen langs de weg naar het strand waren bezet dus moesten we keren en de auto iets verderop parkeren. Met onze strandspullen liepen we langs een grote bus. Mr Turtle. Een vrolijke foodtruck waar je plaatselijke gerechten maar ook Nederlandse snacks kon kopen.

We waren per toeval beland op Playa Grandi. (Playa Piskadero); het vissersstrand. Een klein (kiezel / zand) strand in het noorden van Curaçao in Westpunt en de perfecte plek om schildpadden te spotten.

Uiteraard hadden wij alle drie ons snorkelset meegenomen uit de auto. Van afstand zagen we al een aantal mensen rond de steiger bij elkaar. Hier was wat te zien. Omdat we een relaxmiddag wilde besloten we ligbedden en een parasol te huren.

Eigenlijk wilde we eerst wat eten maar de kans om met schildpadden te gaan zwemmen was wel heel leuk. Binnen twee minuten zwom een grote schildpad langs ons. Wat een gevoel. Voor ons was dit de eerste keer. Wat een prachtig gezicht. Snel zagen we diverse grote en kleine schilpadden langs zwemmen.

Toen we het water uitkwamen waren we ‘uitgehongerd’. Op naar Mr. Turtle. In de foodtruck stond een vriendelijke kerel die in Nederland had gewoond en uiteindelijk weer terug was gaan naar Curaçao om zijn leven daar op te bouwen. We hadden zin om te snacken. We bestelde een broodje kip Teriyaki, friet met een frikandel speciaal en een kapsalon. Niet de keuken van Curaçao maar wel lekker. Daar zaten we dan op een tropische eiland op het strand met een Hollandse snack.

foodtruck Mr Turtle bij Playa Grandi. (Playa Piskadero op Curaçao

Na een korte break liepen we weer de zee in. We zagen donkere wolken op ons afkomen. Het begon heel hard te regenen. We lagen in het water en voelde de regendruppels vallen. Het water voelde extra warm aan. Halverwege de middag gingen we terug naar ons appartement.

Mambo beach, Curaçao

Vanaf ons appartement was het ongeveer 20 minuten rijden naar Mambo Beach (Boulevard). We waren benieuwd naar dit gedeelte van Curaçao. Tot op heden hadden we prachtige / rustig strandjes bezocht. Het was eind van de middag.

Het was tweede kerstdag. We konden makkelijk onze auto makkelijk kwijt op een groot parkeerterrein bij Mambo Beach. De boulevard was versierd voor de kerstdagen. We liepen langs verschillende soorten winkels. Restaurants en clubs waren bezig met de voorbereidingen voor de avond. Dit was een heel ander Curaçao. Een gezellige zandstrand met veel mensen, ligbedden, restaurants en clubs. Overal hoorde je muziek en zaten mensen lekker aan de bar te genieten van een hapje en een drankje.

Na een korte wandeling over het strand besloten we terug te gaan naar ons appartement. Heerlijk even zwemmen in het zwembad van ons kleine maar sfeervolle appartementencomplex. Maar tijdens onze rit over het eiland besloten we nog even naar Blauwbaai te rijden om de zonsondergang te bekijken. We waren nog net op tijd. Vanaf een ligbedje tussen de palmen zagen we de zon onder gaan.

Willemstad, Curaçao

De volgende dag gingen we naar de hoofdstad van Curaçao: Willemstad. We waren al vroeg op. Ik had van tevoren al uitgezocht waar we handig / veilig konden parkeren. Vlakbij het centrum van Willemstad op een groot parkeerplaats bij een bioscoop: Abraham M. Chumaceiro Bulevar. Daar gingen we dan in onze witte KIA met DOLFIJN FM op. Gelukkig stond de auto veilig in de garage bij het appartementencomplex en hadden we een All inclusive auto gehuurd.

All inclusive auto huur op Curaçao
Dolfijn FM, radiozender op Curacao
parkeerplaats in Willemstad Abraham M. Chumaceiro Bulevar

Vanaf het parkeerterrein vlakbij het centrum van Willemstad liepen we eerst over de prinses Amalia brug en daarna langs diverse groenten en fruit stalletjes richting de bekende Handelskade met kleurrijke gevels. Op zoek lag een groot cruiseschip Het was heel rustig. De restaurants waren zelfs nog gesloten. We liepen verder richting de bekende drijvende Koningin Emma brug (Pontjesbrug). Op de hoek van de brug liep je langs drie grote harten (Punda Love Heart). Verliefde stellen kunnen aan deze drie ijzeren harten een hangslotje bevestigen als bezegeling van hun liefde.

prinses Amalia brug, Curaçao
vlag Curaçao
Koningin Emma brug (Pontjesbrug), Willemstad, Curaçao
kerstversiering in Willemstad, Curaçao

Vervolgens liepen we over de drijvende brug naar de wijk Otrabanda. Toen we bijna aan de overkant waren begon het te regenen. Gelukkig konden we op het Briónplein schuilen. Toen het na 10 minuten weer droog was liepen we verder de wijk in. Uiteindelijk kwamen we via allerlei smalle straatjes uit Curaçao Cruise Terminal. Daar lagen twee grote cruiseschepen. Er liepen ineens grote groepen mensen uit vooral Amerika richting het centrum.

Otrabanda, Curacao
cruiseschip in cruise terminal van Curaçao
Otrabanda, Curaçao

We liepen op de kade, langs restaurant / café 5 O’clock Somewhere Curaçao richting de Renaissance Mall & Rif Fort. Een sfeervol winkelcentrum met kledingwinkels en restaurants.

Renaissance Mall & Rif Fort, Curaçao
uitzicht op Handelskade, Willemstad, Curaçao
Rif Fort, Willemstad, Curaçao
Curaçao

Bovenop de muur van het Rif Fort had je mooi overzicht over Willemstad. We liepen verder langs de kade. Terug naar de Pontjesbrug. We gingen naar het Wilhelminaplein om een foto te nemen van het Curaçao en Dushi logo.

Willemstad, Curaçao
Handelskade, Willemstad, Curaçao
DUSHI CURACAO
souvenirwinkel, Willemstad, Curaçao
Goedkope vakantie Curaçao: www.goedkoopcuracao.nl

Via diverse winkelstraten met winkels voor toeristen kwamen we weer bij de Prinses Amalia brug. Daar tegenover heb je een overdekte hal vol met kleine winkeltjes. In 1 van deze stalletjes kochten we voor onze zoon een kentekenplaats van Curaçao. Inmiddels heeft hij een aantal kentekenplaten op zijn kamer hangen.

Kunst in Willemstad, Curaçao

GOEDKOPE TUI VAKANTIES NAAR CURACAO

Deze online aanbieder op deze site is een van de grootste vakantiemerken van Nederland & Belgie. TUI heeft een zeer hoge naamsbekendheid en een enorm uitgebreid assortiment van voordelige vakanties naar tropische Curaçao: zonvakantie Curaçao / strandvakantie Curaçao, pakketreis Dubai (accommodatie + vlucht), All Inclusive vakantie Curaçao)

Welke vakantie men ook zoekt, bij TUI is iedereen aan het juiste adres! Klik op last minute vakantie Curaçao voor een goedkope last minute vakantie tijdens bijvoorbeeld de voorjaarsvakantie, meivakantie, zomervakantie, kerstvakantie!

Op de terugweg besloten we nog even boodschappen te gaan bij de Antilliaanse AH op Curaçao: VAN DEN TWEEL supermarket. Het is bijzonder om in het buitenland een AH binnen te stappen. Het voelt vertrouwd maar toch raar. Nederlandse producten / aanbiedingen. Stokbrood, HAK groenten. Alles wat je in Nederland koopt maar wel duurder.

VAN DEN TWEEL supermarket, Curaçao (AH op Curaçao)

Toen we weer bij ons appartement waren besloten we onze wegwerp BBQ aan te steken. We gingen lekker BBQ-en tijdens de lunch. Bij CENTRUM SUPERMARKET hadden we wat lekkere vleesjes en een wegwerp BBQ gekocht. Onze kleine BQQ hadden we in de WEBER BBQ van het appartementencomplex gezet. Het duurde wel even maar dan had je ook wat!

BBQ-en op Curaçao

Omdat we zo vroeg naar Willemstad waren gegaan hadden we na onze BBQ lunch nog een gedeelte van de middag.

De middag was nog jong dus wilde we een nieuw strand bezoeken. We gingen naar Playa Cas Abao. Vanaf ons appartement was het ongeveer 30 minuten rijden. Toen we in de buurt van het strand waren moesten we nog 1 lange weg naar beneden rijden. Deze zandweg zat vol met kuilen. Nu maar hopen dat onze auto het niet zou begeven. Langzaam reed ik naar het strand. Gelukkig geen lekke band of schade aan de auto.

Toen we op het strand liepen ging er net een groot gezin weg. Zij lagen onder een grote parasol van palmbladeren. Het was even mazzel hebben. Het zandstrand was prachtig en de zee prachtig, helder en blauw.

Playa Cas Abao, Curaçao
snorkelen bij Playa Cas Abao, Curaçao

We besloten na een halve stranddag nog even naar Blauwbaai te gaan om te genieten van de zonsondergang. Geen straf! Na half vier hoefde je geen entree meer te betalen. Mooi meegenomen. Er was plek zat. We konden nog even genieten van het mooie strand, de palmen, de langs vliegende pelikanen en de prachtige onderwaterwereld. We besloten te blijven tot de zon onder ging.

Zonsondergang Blauwbaai, Curaçao

Playa Kenepa Grandi, Curaçao (Grote Knip)

De volgende morgen waren we vroeg op. We gingen naar 1 van de mooiste stranden van Curaçao: Playa Kenepa Grandi) (De grote Knip). Vanaf ons appartement was het 40 minuten rijden. Vlakbij het strand was een redelijk groot parkeerterrein. We waren vroeg dus konden we makkelijk parkeren.

parkeerterrein Playa Kenepa Grandi, Curaçao (Grote Knip)

Het strand lag in een kleine baai. Het was nog rustig. We konden zelf ligbedden uitzoeken. De parasols moesten nog gebracht worden. Het water was kraakhelder en superblauw. Tijd voor een heerlijke stranddag. Snel het water in om te gaan snorkelen langs de kust.

Bij het strand had je een snackbar (snackbar Kenepa). Hier stonden drie dames in de keuken om iedereen te voorzien van patat en snacks. Toen wij een aantal mensen langs zagen lopen met friet konden wij de verleiding niet weerstaan. Goed voorbeeld doet volgen. Na de snack break gingen wij snel de zee weer in en moeders bleef heerlijk op haar bedje liggen lezen.

snackbar Kenepa bij grote Knip, Curaçao
menukaart snackbar Kenepa bij grote Knip, Curaçao

Inmiddels was het stalletje bij het parkeerterrein geopend. Ze verkochten daar smoothies in diverse smaken. Onze zoon had dorst gekregen wilde ook graag een smoothie. Dit vonden wij ook een goed idee. Daar lagen we dan! Op een mooi zandstrand met een prachtig uitzicht op een ligbedje met een super lekker drankje te relaxen. Het kon slechter. Toen we terug liepen naar de auto kochten we nog een kokosnoot voor het ultieme tropisch gevoel.

Na een korte stop bij ons appartement reden we naar Sambil Curaçao, een shopping Mall We hadden besloten niet meer te gaan koken en daar te gaan eten in de food court van de Mall. Daarnaast wilde we nog wat souvenirs te kopen. doordat iedereen iets anders wilde eten gingen we alle drie naar een ander verkooppunt. Het gevolg was wel dat we eigenlijk niet samen konden eten. Mijn kapsalon was als eerste klaar. De salade van mijn vrouw 15 minuten later en de pizza van onze zoon was pas 35 minuten later klaar. Na een korte ronde langs wat souvenirwinkels hadden niet gevonden wat we graag mee wilde nemen naar Nederland.

Sambil Curaçao (shopping Mall)

pizza mia, Curaçao
House fo kapsalon, Curaçao
woks Curaçao

De volgende morgen hadden we een relaxdag. We zouden rond half 6 weer terugvliegen naar Nederland. Voordat we bij het zwembad gingen liggen moesten we de koffers inpakken. Het was even stouwen maar alles kon mee. We lagen nog geen vijf minuten bij het zwembad toen mijn vrouw op het dak van de garage een grote hagedis zag lopen. Dat waren in Nederland niet gewend. Hij bleef rustig zitten en bleek ook van de zon te genieten.

Zo’n 90 minuten voor ons vertrek reden we naar het vliegveld. Een ritje van 10 minuten. We moesten eerst de huurauto inleveren. We reden zo het terrein op waar alle huurauto’s stonden. Na een korte autocheck konden we de sleutels afgeven bij de receptie van de autoverhuurder. Binnen was het gelukkig koel.

autoverhuur Curaçao
All-inclusive autohuur volgens Sunny Cars

Bij de incheckbalie stond een rij maar alles liep goed door. Ook bij de douane konden we praktisch doorlopen. Niemand had ook haast. Na een rondje winkels gingen we naar onze gate. Het KLM vliegtuig was op tijd. Vanaf onze plek zagen we een grote groep vakantiegangers het vliegtuig uitkomen. Allemaal zin in een heerlijke vakantie op Curaçao.

KLM vlucht vanaf Luchthaven HATO, Curaçao
Luchthaven HATO, Curaçao

Precies op tijd begonnen we met boarden. Per zone werden we opgeroepen. Het vliegtuig zat lang niet vol. We konden van plaats wisselen. Mijn vrouw had haar eigen rij met stoelen en kon lekker gaan liggen. Mijn zoon en ik hadden drie plaatsen. Onderweg werden we wederom door de vriendelijk crew voorzien van een hapje en een drankje. De tijd vloog voorbij. De vliegtijd was ook een stuk korter. We landde in de ochtend op Schiphol.

KLM vlucht van Curaçao naar Nederland

Toen we het vliegtuig uitkwamen stond de douane al klaar. Er liepen ‘drugshonden’. Iedereen werd gecontroleerd. Mijn eerste gedachte was: we zijn snel door de douane. Tot we doorliepen en opnieuw door de douane moesten. Er stond een lange rij. Gelukkig was er wel veel personeel aanwezig. Na 10 minuten waren wij aan de beurt. Door het hele proces konden we meteen onze koffers ophalen. Onze vakantie zat er op. Nu nog even naar de parkeergarage lopen en dan snel naar huis. Home Sweet Home!

Lees ook reisverslag Curaçao december 2022 deel 1: Reisverslag Curaçao december 2022 deel 1 – Reinoudreist.nl

Goedkope vakantie Curaçao boeken

Ben je op zoek naar een goedkope vakantie naar Curaçao? Kijk dan op de No.1: GOEDKOOPCURACAO (VERGELIJKEN PRIJZEN AANBIEDERS = BESPAREN) KRIJG DE BESTE DEAL!

Klik HIER voor goedkope hotels op Curaçao
Klik HIER voor All inclusive Curaçao vakanties
Klik HIER voor goedkope villa’s op Curaçao
Klik HIER voor goedkope resorts op Curaçao
Klik HIER voor goedkope appartementen op Curaçao
Klik HIER voor goedkope vliegtickets Curaçao
Klik HIER voor goedkope vakantiehuizen op Curaçao
Klik HIER voor goedkope pakketreizen Curaçao (vlucht + vakantie accommodatie)