Home Vakantie Amerika Reisverslag Washington D.C. 2018

Reisverslag Washington D.C. 2018

door Reinoud

START VAKANTIE IN WASHINGTON D.C. AMERIKA 2018

3 aug 2018 was het eindelijk zover. Ik ging samen met mijn vrouw en zoon vanaf Schiphol met de KLM naar Washington. Ik  was al eens eerder in Washington geweest met mijn ouders. Het was toen eind december en mega koud. Nu was het volop zomer en lag de gemiddelde temperatuur rond de 30 en 40 graden. Das even andere koek.

Na een vlucht van ongeveer 9 uur kwamen we aan op Dulles Internationaal airport. Na de gebruikelijke lange rijen voor de douane in bijna iedere stad in Amerika reden we met de taxi naar het Omni Shoreham hotel.

ONS HOTEL IN WASHINGTON D.C.

Het Omni Shoreham hotel (8.6) is echt een prachtig en sfeervol 4 sterren hotel en ligt in het Noord – Westen van Washington op minder dan 3 km van het centrum en vlakbij de Adams Morgan metrostation (3 metrohaltes van het Witte Huis) en op een paar minuten lopen van gezellige restaurantjes en een mini supermarkt. De ligging van het hotel is perfect.

Booking.com

De kamers zijn niet modern maar klassiek en sfeervol ingericht. Aan de achterkant van het hotel ligt een prachtige grote tuin met een groot zwembad met voldoende ligbedden en gratis badhanddoeken. Hier gingen we elke middag even een plons nemen.

EXCURSIES (MUST DO & MUST SEE)

Op 15 min lopen van ons hotel ligt het Smithsonian National Zoological Park. Dit is echt de mooiste dierentuin die we ooit hebben bezocht. We konden het niet geloven dat we hier gratis naar binnen konden. Vanwege het tijdverschil waren we al vroeg op en de eerste bezoekers die door de poort liepen. Snel naar de panda’s. Wat een mooie en relaxte dieren. Relaxt kauwen op een bamboestok.

MONUMENTEN / GEBOUWEN WASHINGTON

Als je in Washington bent zijn er natuurlijk een aantal gebouwen die je zeker moet bezoeken of bekijken waaronder natuurlijk Het Witte Huis, Lincoln memorial, Washington monument, Arlington National Cemetery, Capitool.

MUSEA WASHINGTON

Washington heeft een groot aantal musea waar je gratis naar toe kunt gaan. Prima voor je portemonnee! Tijdens onze reis hebben wij  het Smithsonian National Air and Space Museum (lucht en ruimtevaart museum, National Gallery of Art en het Smithsonian National Museum of Natural History (Natuurhistorisch museum) bezocht. Alle drie musea zijn echt een aanrader. Als je met jonge kinderen op stap gaat zijn het luchtvaartmuseum en het natuurkundig museum de beste opties. Beide leerzame en interactieve musea.

Dit is ook kunst, althans dat zeggen ze. Wij moesten er om lachten. (Zie onder)

FIETSEN DOOR WASHINGTON

In het centrum van Washington zijn er diverse plaatsen waar je fietsen kunt huren. Een leuke manier om de stad te verkennen. Wij hebben bij BIKEANDROLL, vlakbij The National Mall, fietsen gehuurd. Zo konden we makkelijk per fiets een aantal bezienswaardigheden bekijken zonder teveel tussen de auto’s te hoeven fietsen. Rond het middaguur zagen we ineens overal foodtrucks verschijnen. Prima optie om even een stuk pizza of een belegd broodje te halen.

GOEDKOOP OVERNACHTEN IN WASHINGTON D.C.

Ben je op zoek naar een goedkope vakantie accommodatie in Washington? Een voordelig hotel vlakbij het Witte Huis en alle musea of een aantrekkelijke familiehotel nabij een metro. Klik HIER voor de grootste aanbod vakantie accommodaties in Washington D.C.