Home Vakantie Amerika Reisverslag Florida 2018 deel 1

Reisverslag Florida 2018 deel 1

door Reinoud

Reisverslag / reisblog Florida, Amerika 2018

You love it or hate it. Florida. The sunshine state. I / WE love it. Vanaf Ronald Reagan Washington international airport (Zie ook artikel: Vakantie impressie Washington 2018) vlogen wij rechtstreeks naar Fort Lauderdale aan de oost kant van Florida. Bij aankomst liepen we meteen naar Hertz om onze auto op te halen. Het leuke van Hertz is dat je zelf je auto mag uitkiezen. Je huurt een auto binnen een bepaalde categorie. We gingen voor de Dodge.

Na de vlucht hadden we geen zin om lang te rijden. Binnen 20 minuten waren we bij ons hotel. Holiday Inn Ft. Lauderdale-Airport) Een prima hotel met een groot zwembad in Hollywood beach in de buurt van Miami vlakbij het strand.

De temperatuur was prima en de zon scheen volop. Florida heeft prachtige stranden dus hebben we snel onze strandspullen gepakt.

Heerlijk genieten op een prachtig wit zandstrand, wuivende palmen. Na een aantal dagen Washington met veel zien en doen was dit perfect. Zon, zee, strand en even zwemmen en relaxen. Aan het einde van de middag terug naar het hotel. Even het zwembad testen.

EXCURSIE FLAMINGO GARDENS

De volgende dag gingen we naar Flamingo gardens. Was 20 minuten rijden. Dit park bestaat uit een prachtige botanische tuin (Botanical Gardens) met meer dan 3000 soorten planten en een opvanghuis voor gewonde dieren. (Flamingo Gardens Everglades Wildlife Sanctuary) Hier zitten onder andere pelikanen, alligators, beren, otters, panters en flamingo’s. Zelf heb ik de flamingo’s nog even eten gegeven. Aanrader.

Booking.com

OLIVE GARDEN

Als we in Florida /Amerika zijn is er een soort traditie ontstaan. Gedurende de vakantie gaan we altijd lunchen bij de Olive garden. Een Italiaanse keten op z’n Amerikaans. Inmiddels hebben we een aantal gerechten die we altijd nemen. raspberry lemonade, the famous house salad vooraf, spaghetti met meatballs, creamy mushroom ravioli en ik neem altijd chicken alfredo.

BEZOEK MIAMI BEACH

Tien jaar geleden was ik ook in Miami geweest en nu met onze zoon. Leuk om hem alles te laten zien. Het was heet en maar vooral heel vochtig. 92 Fahrenheit = 33.3 graden. We hadden geluk met parkeren. We waren redelijk vroeg bij ons hotel vertrokken en Amerikanen zijn over het algemeen slow starters. Dat was ons voordeel. Vlakbij de Miami boardwalk op de Collins Avenue zag ik een klein parkeerterrein. Er waren nog enkele parkeerplaatsen. Soms moet je wat geluk hebben. Binnen 5 minuten stonden we op de bekende Miami Beach boulevard. Bekend van o.a. Miami Vice en de mooie gekleurde gebouwen en groot aantal palmen. Eigenlijk was het te heet om rond te lopen. Het strand is prachtig. Je ziet overal van die mooie, gekleurde ‘baywatch’ huisjes. Overal zie je lifeguards die de boel scherp in de gaten houden. De faciliteiten zijn prima. Overal toiletten, omkleedruimtes. Je kon zo het water inlopen. Echt warm.

BEZOEK FLORIDA KEYS

Vanaf ons hotel Holiday Inn Express & Suites Florida City-Gateway To Keys in Homestead vlakbij de Everglades gingen we naar de Keys. We hadden geen plan en keken wel hoever we wilde rijden. Naar Key West is het een klein 3 uur rijden. Het weer op de Keys en overigens in Florida moet je altijd goed in de gaten houden. Een inwoner op de Keys vertelde ons dat het weer op de Keys zo kan omslaan. Volgens hem zou het aan de einde van die middag gaan stormen.

BOOTTOCHT KEY LARGO

Onze eerste stop was op Key Largo, één van de grotere keys. Daar gingen we met een speciale boot: Key Largo Princess Glass Bottom Boat naar het rif. Onderweg zag we diverse soorten vissen, een schildpad, een kleine haai en een aantal duikers.

VISSEN VOEREN BIJ ROBBIES

Na deze relaxte excursie reden we door naar Islamadora. Een klein eilandje. We moesten zeker stoppen bij Robbies Marina, een bekende naam (Voted the No. 1 Place in the Keys)

Robbies is een relaxte plek waar je tarpons eten kan geven. (Mega grote vissen) Ik lette even niet op en werd gebeten toen ik een klein visje in mijn hand had. Ze kunnen hoog springen. Ook zie je er overal pelikanen die ook graag een visje eten. Naast het vissen voeren is er een gezellig restaurant en bar, diverse kraampjes met souvenirs en regionale producten en kan je er excursies boeken. (kayakken, bootverhuur, duiken, cruises)

Aangezien het weer inderdaad steeds slechter werd zijn we na Robbies nog een klein stukje doorgereden en toen omgekeerd en hebben we in Key Largo ergens aan het water geluncht. Overal zagen we doorzichtige plastic kano’s. Ziet er leuk uit maar met alligators in de buurt sla ik een rondje over.

Net voor de storm waren we weer in ons hotel. De volgende dag hadden we een flinke rit gepland. Helemaal door de Everglades naar Venice. Daar hadden we een huis gehuurd vlakbij het strand.

Op zoek naar een goedkoop hotel op de Keys, Florida?

Booking.com

Klik HIER voor DEEL 2 van onze reis in Florida!